Vi är ett samhällsengagerat företag

Genom medveten och genomtänkt sponsring vill Prodoc göra det vi kan för att ta vårt ansvar. Vi fokuserar och hjälper till inom områden där vår sponsring kan få social, miljömässig och ekonomisk betydelse.

MFF

Malmö FF

Prodoc har sedan 20 år varit en del i MFF:s satsning och i år 2016 utökade vi vårt sponsorskap ytterligare till ett 5-årigt avtal som Officiell Partner. Så här sa Prodocs Koncernchef Pär Arvidsson när det nya samarbetsavtalet tecknades tidigare i år:

– Den stolthet och vinnarkultur som finns i Malmö FF är imponerande, speciellt det sätt som MFF bär med sig sina värderingar i ett brett samhällsengagemang. Vi på Prodoc är fantastiskt stolta över att finnas med och bidra till en långsiktig satsning och ser mycket fram emot de kommande fem årens samarbete.

Satsningen gav ett SM-guld redan det första året som Officiell Partner (2016). Fantastiskt!

MFF
Barncancerfonden

Barncancerfonden

Prodoc har under många år varit bidragare till Barncancerfonden, som är helt beroende av frivilligt stöd från privatpersoner och företag. Utöver forskning finansierar Barncancerfonden vård, vårdutveckling, stöd till drabbade familjer samt informationsspridning.

Allt sammantaget med syftet att skapa de bästa förutsättningarna för att nå det övergripande målet: Att alla barn som drabbas av cancer skall bli friska igen och leva fullgoda liv.

MFF
MFF

Lugi Handboll

Prodoc har tecknat ett 3-årigt sponsoravtal med LUGI Handboll i Lund fram till år 2020. Avtalet gäller för både LUGIs Herr- och Damlag. Genom sponsorskapet ingår Prodoc som nätverkspartner och matchvärd.

”LUGI är en förening för hela familjen som förenar elit med bredd”

Laget har spelat de flesta säsongerna sedan slutet av 1960-talet i allsvenskan eller elitserien. I meritförteckningen finns både SM-guld, SM-finaler och höga placeringar i Europacup och Cupvinnarcupen.

MFF
MFF

NCCF

Vi har under det senaste åren deltagit i olika ­projekt som NCCF håller i och våra bidrag har verkligen gjort skillnad. Prodocs huvudägare – det sydafrikanska IT-bolaget Nashua – driver en egen välgörenhetsorganisation: Nashua Children’s Charity Foundation (NCCF).

Om Nashua: Nashua Children’s Charity Foundation (NCCF) är Nashuas egen välgörenhetsstiftelse som ger cirka 60 000 måltider till 1000 barn varje månad. Förutom mat, städmaterial och toalettartiklar ligger även utbildning högt på NCCF’s prioriteringslista. Stiftelsen ­fokuserar på att tillhandahålla skoluniformer, brevpapper, transport och hjälp med skolavgifter.

MFF