Emma Lundén, Operativ chef Order och Logistik

Prodoc söker serviceinriktad orderadministratör

Om Prodoc
Vi skapar moderna och användarvänliga tjänster med fokus på informations- och dokumenthantering, videomöten och mötesteknik. Prodoc omsätter idag ca 220 miljoner om året. Prodoc har ca 60 anställda med kontor och logistikcenter i Stockholm. Vi har ett rikstäckande nät med ett 80-tal servicepartners.

Läs mer om oss på  www.prodoc.se

Prodoc är en del av Trexium Group

Om teamet
Vi är ett socialt team som gillar att ha roligt tillsammans, både i och utanför arbetet. Vi har en bra mix av ålder och erfarenhet som innebär att vi tillsammans, kan skapa det bästa förutsättningarna för ett roligt och bra arbete. Vi ser fram mot att få just dig som ny kollega! Vi arbetar med allt från orderläggning, inköp, lager och distribution. Vi söker en person som vill arbeta med oss i våra fräscha lokaler i Stockholm.

Vi erbjuder ett varierande arbete där du får lära dig logistik, teknik och administration. Vi erbjuder en personlig utveckling i form av kompetensutveckling och ansvarstagande. Medlemmarna i teamet byter arbetsuppgifter med varandra för att öka kompetensen och leverera ett resultat som skall överträffa kundens förväntningar.

Arbetsuppgifter
Orderadministration, leveranskoordinering, inkommande telefoni och kommunikation.

Tjänsten
Vi söker en ny kollega till teamet som vill arbeta tillsammans med oss. Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter inom logistik, teknik och administration. Vi vill att man ska kunna utvecklas inom bolaget och arbetar mycket med kompetensutveckling och ansvarstagande. Kommunikationsdelen i tjänsten innebär att ta emot samtal och att hjälpa våra kunder, du tar emot beställningar, avhjälper enklare fel eller kopplar vidare till rätt kompetens inom företaget. Administrationsdelen innebär att du lägger ordrar i våra ekonomi- och servicesystem. Leveranskoordineringen innebär att boka leveranser och resurser för sålda tjänster.  Du kommer ingå i ett team som inom logistikfunktionen som tillsammans ansvarar för att leverera de tjänster som Prodoc erbjuder.

Din profil
För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara serviceinriktad, positiv och socialt kompetent. En grundläggande förmåga hos dig är att du tycker det är roligt att kommunicera. I din roll som kontakt- och orderadministratör kommer du att representera Prodoc och hjälpa inkommande kontakter. En stor del innebär att bygga återkommande goda personliga relationer med många av våra partners runt om i landet. Du tycker det är roligt att växla mellan olika arbetsuppgifter och att lära dig nya saker. Vi lägger stor vikt till ditt servicefokus, initiativtagande och din problemlösningsförmåga.

Krav/kvalifikationer
Gymnasieutbildning
Goda kunskaper i administrativa system såsom t ex Servicesystem, Warehouse Management System (wms) och ärendehanteringssystem
Goda kunskaper i Excel
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om:
-Du har erfarenhet från administration och växeltelefoni
-Du har erfarenhet av kundkontakter

Dina villkor
Fast grundlön
Kollektivavtal via Unionen
Övriga förmåner enligt policys
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid
Tillträde: Omgående

Din ansökan
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev.
Har du frågor om tjänsten, kontakta Åsa Andersson via e-post.
Använd formuläret till höger eller skicka ditt CV och ett personligt brev direkt till:

Emma Lundén, Operativ chef Order och Logistik
emma.lunden@prodoc.se

Åsa Andersson, HR chef
asa.andersson@prodoc.se