Servicedesk Manager till Prodoc - OBS! Tjänsten är tillsatt
OBS! Tjänsten är tillsatt!
Är du en teamplayer med erfarenhet av att leda? Har du ett intresse för IT och vill vara med och utveckla en Servicedesk-organisation som kunderna älskar? Gillar du att leda och utveckla en grupp samtidigt som du inte är rädd för att jobba operativt? Är du affärsmässig och vän av struktur, rutiner och processer? Då är detta tjänsten för dig. Prodoc söker nu en Servicedesk Manager till deras kontor i Stockholm.
Om Prodoc
Prodoc erbjuder kontorsnära IT-tjänster inom affärsområdena: Print & Workflow, Collaboration och Operations. Tjänsterna är digitaliserade och användarvänliga så att användarna kan fokusera på sin egen kärnverksamhet. Prodocs vision är att skapa arbetsglädje genom att säkerhetsställa en problemfri vardag för våra kunder och användare. Prodocs värderingar är; Långsiktighet. Engagemang. Kompetens/Kundfokus.
Prodoc ingår i koncernen Trexium Group AB, där även systerbolagen Modern IT Partner och Reachtech ingår. Trexium Group har totalt 120 medarbetare. Prodoc består idag av 60 medarbetare med kontor i Stockholm.
Arbetsuppgifter
Ditt primära ansvar som Servicedesk Manager är att utveckla Servicedesk-funktionen genom att leda gruppen mot gemensamma mål, säkerställa bemanning och implementera rutiner och processer. Du kommer dessutom få möjligheten att vara delaktig i att utveckla nya tjänster. Även om du är chef, ska du tycka om att arbeta operativt när situationen kräver det.
Du kommer jobba nära andra avdelningar som tex försäljning, projektledning, konsulter eller fälttekniker. Du ska tycka om att medverka vid kundmöten och presentera Service Desk. Du kommer genom befattningen att ingå i Operations ledningsgrupp och medverka till att leveransprocessen fungerar optimalt. Vi förväntar oss en ordentlig tillväxt inom de närmsta åren.
• Personalansvar och budgetansvar
• Kundnöjdhet och kundbemötande
• Operativt arbete kan förekomma
• Se över rutiner
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet ifrån en ledande roll
• Några års arbetslivserfarenhet ifrån en roll som IT-support, helpdesk eller liknande erfarenhet
• Relevant utbildning inom IT
Rollen innebär att du arbetar tätt med ditt team och alltid ser till gruppens bästa. Du ska vara mån om ett bra arbetsklimat och får energi av att leda och motivera andra så att ni tillsammans kan nå gemensamt uppsatta mål.
För att vara framgångsrik i din roll ser vi att en självklar del av din personlighet är att vara uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt att du drivs av att hjälpa andra.
Meriterande är om du tidigare har varit ansvarig eller medverkat i processen att bygga upp en riktigt bra Servicedesk,
Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Hägersten
Lön: Enligt överenskommelse